Peer2peer

I Foreningen UngTrivsel omfavner vi en peer-to-peer tilgang, hvor unge frivillige med personlige erfaringer inden for forskellige sårbarheder tilbyder støtte og vejledning til andre unge i vanskelige situationer. Denne tilgang bygger på en dyb forståelse og empati, som kommer fra de frivilliges egne oplevelser. Dette unikke aspekt af UngTilUng.com’s metode betyder, at frivillige ikke behøver at have opnået fuld heling for at yde støtte, men snarere en grad af personlig indsigt og stabilitet. Fordelene ved denne model inkluderer et øget fællesskabsfølelse, motivation, og inspiration fra at dele erfaringer med dem, der har overvundet lignende udfordringer. Vores styrkebaserede tilgang anerkender og værdsætter de frivilliges personlige udfordringer og sejre, hvilket giver håb og perspektiv til dem, de hjælper.

Positiv psykologi

I foreningen UngTrivsel lægger vi stor vægt på principperne inden for positiv psykologi i vores arbejde med børn og unge. Vores tilgang fokuserer på at fremme trivsel og personlig udvikling gennem en række nøgleområder. Vi anerkender vigtigheden af positive relationer og opbygger et støttende fællesskab, hvor unge kan føle sig værdsatte og forbundne. Ved at styrke de unges personlige styrker og ressourcer, hjælper vi dem med at opdage og udnytte deres fulde potentiale. Dette omfatter at arbejde med målrettethed og mening i livet, hvilket bidrager til en dybere følelse af tilfredshed og formål. Samtidig understreger vi vigtigheden af positive oplevelser og glæde i hverdagen, som en vej til større trivsel. Gennem denne holistiske tilgang sigter vi mod at skabe en varig positiv indvirkning på de unges liv.

Fagblog

priscilla-du-preez-nF8xhLMmg0c-unsplash
evt
Multi-ethnic group of friends taking a selfie together while having fun outdoors