UngTilUng.com

UngTilUng.com er en landsdækkende digital platform etableret i 2013, som tilbyder trivselsfremmende aktiviteter for unge i alderen 16-35 år.

Med over 100 engagerede frivillige tilbyder platformen anonym peer-to-peer chat, samtaleforløb,  kreative digitale fællesskaber samt meget mere.

Finansieringen sikres gennem Socialstyrelsen, kommunale bidrag og private fonde, hvilket understreger projektets brede anerkendelse.

UngTilUng står som et fremtrædende og innovativt eksempel på brugen af digitale løsninger til at støtte unges trivsel. For at kunne fortsætte og udvide vores værdifulde arbejde, er vi fortsat afhængige af øget støtte.

Digitale 1-1 samtaleforløb

UngTilUng tilbyder digitale samtaleforløb til unge i alderen 16-35 år inden for temaerne ”angst, nervøsitet og tankemylder” samt ”styrk dit selvværd”. Forløbet er ikke et terapeutisk tilbud, men tiltænkt som et forebyggende tilbud til unge der oplever udfordringer inden for førnævnte temaer.

Læs mere om samtaleforløbene her

Digitale krea-fællesskaber

UngTilUng tilbyder unge mellem 16 og 35 år at være en del af digitale, kreative fællesskaber via UngTilUngs eget digitale og GDPR-sikrede møderum. Formålet med de digitale, kreative fællesskaber er, at sårbare unge kan møde andre unge over en fælles kreativ interesse – uden at skulle møde op fysiske steder, som ofte kan være en hæmsko og dermed medføre, at de unge ikke investerer tid i fællesskaber.

Læs mere om krea-fællesskaber her

Chatrådgivning

UngTilUngs anonyme chatrådgivning er et tilbud til unge mellem 16 og 35 år der imødekommer de unges behov for at henvende sig anonymt og få et udefrakommende blik på deres problematikker og det, der fylder.

Læs mere om chatrådgivningen her

Digital frivillighed

UngTilUng.com arbejder udfra en digital frivillighed, hvor alle frivillige arbejder digitalt hjemmefra. Alle frivillige kommer med egne erfaringer, samt kompetencer tilknyttet deres specifikke rolle. Vi har udviklet en digital uddannelse til de forskellige frivilligroller og derudover deltage de frivillige i digital supervision og frivilligmøder.

Evaluering

I efteråret 2022 vi fik udarbejdet eksterne rapporter, som viser effekten af vores chatrådgivning samt samtaleforløbet “angst, nervøsitet og tankemylder”.

Download chatrådgivningsrapport
Download samtaleforløb rapport